1

Voordat u die kontrak onderteken

2

Aanbod om te koop

Die koper onderteken 'n koopaanbod (OTP). Die koopooreenkoms of koopakte is 'n bindende kontrak tussen die koper en die verkoper wat die basis van die transaksie vorm.

3

Stel 'n oordragprokureur aan

Die oordragprokureur ontvang die opdrag van die kliënt of die eiendomsagent om die oordrag by te woon. Oor die algemeen benoem die verkoper gewoonlik die oordragprokureur, tensy die partye anders ooreengekom. Na ontvangs van die opdrag sal die oordragprokureur 'n aktesoektog op die eiendom doen om te verifieer dat al die eiendom en verwante inligting korrek is. Dit kan ook nodig wees om 'n maatskappysoektog te doen om die direkteure van die maatskappy wat 'n party in die kontrak is, te verifieer. Om aan die FICA-vereistes te voldoen, sal die oordragprokureur die koper en die verkoper se besonderhede benodig. Gevolglik sal die volgende dokumente oor die algemeen van al die partye benodig word: Afskrifte van identiteitsdokumente Bewys van verblyf Inkomstebelastingnommer of BTW-registrasienommer Huweliksertifikate (in geval van 'n eiendom binne gemeenskap van goedere, ook FICA-dokumente vir die gade) Egskeidingsbevele In die geval van 'n beslote korporasie of 'n maatskappy, die besonderhede van die direkteure, aandeelhouers of lede. Daarbenewens sal die inlywingsdokumente van die regspersoon of die trustakte en die magtigingsbriewe ook vereis word. Die aktebesorger sal ook die oorspronklike akte van die verkoper aanvra, of indien die verband geregistreer is, die verbandrekeningnommer en besonderhede van die verbandhouer om kansellasiesyfers aan te vra.

4

Doen aansoek vir Finansies

Die koper of verbandverskaffer doen aansoek by die bank vir finansiering. 'N Verbandaansoek sal normaalweg deel uitmaak van die opskortende voorwaardes, dit is gebeure wat moet plaasvind voordat die verkoop afgehandel is. Nog 'n algemene opskortende voorwaarde is die verkoop van die bestaande huis van die koper.

5

Versoek om kansellasiesyfers

Die bank van die verkoper gee opdrag aan sy prokureur, dit wil sê die kansellasieprokureur, om die verkoper se verband te kanselleer. Die kansellasieprokureur stuur dan die titelakte en waarborgvereistes aan die verbandprokureur en die oordragprokureur.

6

Versoek van tariewe opruimingsyfers Munisipaliteit

Die oordragprokureur vra 'n sertifikaat vir tariefklaring by die plaaslike owerheid. Volgens die Suid-Afrikaanse wetgewing kan 'n eiendom slegs oorgedra word sodra alle munisipale koste en gepaardgaande koste volledig aan die betrokke partye betaal is. Sodra dit gedoen is, sal die plaaslike raad 'n sertifikaat vir tariewe uitklar. Daar kan van die verkoper verwag word om 'n paar maande vooruit te betaal om die sertifikaat te bekom; enige krediet op die rekening op die datum van oordrag sal egter terugbetaal word. In hierdie stadium sal die oordragprokureur ook 'n aktekantoor soek om al die besonderhede van die eiendom na te gaan. Nadat dit gedoen is, sal die oordragadvokaat die vereiste dokumentasie saamstel en voorberei, wat tot drie weke kan duur.

7

Kry nakomingsertifikate

Electrical compliance certificate The requirements for an electrical compliance certificate are set out in the regulations to the Occupational Health and Safety Act (OHSA). Regulations lay down many general requirements, for example, only registered electrical contractors may perform electrical work and issue the certificates. A new certificate is not required for transferring ownership of a property if there is a valid certificate in place that is not more than two years old, provided that no alterations have been made to the installation since the certificate was issued. Electrical fence certificate This certificate is governed by the Electrical Machinery Regulations, in terms of the OHSA, and the purpose is to ensure that the installation is safe. The certificate is required if: There is a change in ownership of a property with an electric fence. If an electric fence has been modified. Unlike electrical compliance certificates the legislation does not mention the certificate being valid for a fixed period. Once obtained it can be transferred from one owner to the next provided there were no alterations to the installation after the certificate was issued. Gas compliance certificate Pressure equipment regulations were promulgated under the OHSA, bringing gas appliances installed in properties more or less in line with electrical installations from 2009. In terms of the regulations, any person installing a liquid gas appliance at a property must have a certificate of compliance issued for the appliance. The certificate may only be issued by an authorised person registered with the Liquefied Petroleum Gas Safety Association of Southern Africa (LPGAS). Installations for which CoCs are required would include built-in gas fires or braais, stoves and hot water systems. Unlike electrical certificates, there is no mention in the legislation of how long the certificate is valid for once issued. However, new certificates are required to be issued after any new installation, alteration, modification or in the event of a change of ownership of property. Beetle-free certificate Beetle-free certificates are no longer required by law, but are still standard in sale agreements in the Western Cape and KwaZulu-Natal.

8

Opstel van oordragdokumentasie

In hierdie stadium sal die oordragprokureur met die koper kontak maak om die dokumente te onderteken. Daar sal van die koper verwag word om 'n volmag vir die oordrag te onderteken, asook 'n aantal beëdigde verklarings om sy of haar huwelikstatus, finansiële status en identiteit te verifieer. Kopers kan hulle daarop voorberei deur die volgende dokumentasie in orde te kry: adresbewyse (nie ouer as drie maande nie), 'n gewaarmerkte afskrif van hul identiteit dokumenteer hul verklaring van inkomstebelastingnommers ten opsigte van huweliks- en solvabiliteitsstatus rakende die identiteit van die advokaat wat oordra die koper se eiendom indien die koper die opbrengs gebruik om sy of haar aankoopbesonderhede van die toegestane verband te betaal. Hierdie dokumente is nodig om aan die vereistes van die Wet op die Finansiële Intelligensiesentrum (FICA) te voldoen. Afgesien van FICA, is die oordragproses nodig om aan die nodige kriteria van verskeie regulatoriese instrumente te voldoen, soos die Wet op Hereregte en die Wet op Belasting op Toegevoegde Waarde vir die Suid-Afrikaanse Inkomstediens (SAID), en die Wet op Munisipale Eiendomsbelasting.

9

Waarborge versoek

10

Handtekening van dokumentasie koper en verkoper

11

Betaling van oordragkoste

Die koper betaal die oordragkoste en sy of haar deel van die tariewe en belasting. 'N Pro forma-rekening sal met die geskatte koste aan die koper aangebied word. Die koper sal 'n finale rekening ontvang nadat die eiendom geregistreer is en die werklike koste bekend is. Die koste wissel omdat die datum van registrasie in hierdie stadium van die proses onbekend is en 'n gedeelte van die koste teen hierdie datum bepaal word.

12

Stuur waarborge aan die kansellasieprokureur. Verskaf oorspronklike titelakte.

13

Versameling van uitstaande dokumentasie.

14

Voorbereiding en verblyf

15

Aktekantoor-eksamen

Verskeie akteurseksaminatore sal al die dokumentasie noukeurig nagaan. Dit sal tussen sewe en vyftien werksdae duur, afhangend van hoe besig die Aktekantoor is. Nadat die dokumente ondersoek is, sal die eksaminator met al die prokureurs in verbinding tree om hulle in kennis te stel dat die dokumente in orde is en die volgende dag geregistreer sal word.

16

Aktekantoor Voorbereiding

17

Registrasie (gelyktydig)

die dokumente is geregistreer - die koper word die eienaar van die eiendom en die netto opbrengs word aan die verkoper betaal. In hierdie stadium sal die eiendomsagent ook sy kommissie betaal word. Die oordragprokureur sal in hierdie stadium die oorspronklike titelakte aan die koper se bank stuur. In die geval waar die koper nie 'n verband het nie, sal die akte direk aan die koper gestuur word.

18

Finalisering van rekeninge.

19

Aflewering van oorspronklike titelakte.